четвртак, 22. октобар 2020.

Mala španska vinska ekskurzija

 



Piše i slika:  Ivan Kruljac

 

 

Zahvaljujući Stefanu Vidiću imao sam prilike da probam retka i izuzetna vina španskog vinara Jose Rodriguez de Vera-Pepe.Ovaj vinski entuzijasta je unikatan posvećenik jer radi na očuvanju starih sorti Španije i poseduje veoma stare zasade vinograda. Stefan i njegov brat su svojim uvozom vina doneli značajno osveženje na tržištu. Četiri vina su ostavila poseban utisak na mene.




Sopla Poniente u 3 etikete  vina su iz regije Valensije. Nastala metodom kojom se pravi šeri

·         starosti preko 20 u stilu šeri fina,

·         preko 30 godina starosti u stilu amontiljada i

·         preko 70 godina staro kao slatko Pedro Himenez vino u seriji od samo 300 boca.

 



Sva vina nastaju od pomenute sorte Pedro Himenez ali nisu zvanično u toj kategoriji jer ne pripadaju geografski regiji gde on nastaje. Fino prvo vino ima zlatno žutu boju suvo aperitivno vino koje je najmanje oksidativno što karakteriše sva ova vina.

Drugo stil amontiljada je zagasite braon boje poput čaja, jakog oksidativnog mirisa urađeno sa prirodnim kvascima kao i većina vina koja pravi solera metodom.

Treće koje je slatko ima boju orahovače a arome su pune mediteranskog voća,smokve, rogača.



Moscatel etikete Atalaque jedan je od najlepših koje sam pio. Pomalo oksidativnog mirisa više aromatično i ekstraktivno nego slatko, ima dugu završnicu, Isto vino probao sam posle par dana i čini mi se bilo je još lepše. Divan miris meda i cveća ostaje dugo na zidovima čaše.



Takođe posebnost za mene je bio vermut koji sam po prvi put probao.Veoma sličan dobrom bermetu na mirisu, sa dosta karanfilića i drugih začina na gutljaju daje lakoću i 15% alkohola je potPuno uklopljeno u celinu.




Sva ova vina dobro se slažu sa cigarama. Stefan vinoteku vodi tek dve godine mislim da nas tek čekaju lepa vinska iznenađenja.

 


Нема коментара: