уторак, 23. новембар 2021.

Regionala u Metropolu



Tekst: Kruljac Ivan

Fotografije: Kruljac Ivan, Milorad Nikolić

 


Hotel Metropol -Regionala. Salon vina, za mene malo više od toga.Nasuprot praslici o društvenom sujeverju uz broj 13 iako nije bio petak bio sam iznenađen darovima koje sam dobio hodajući kraj izložbe vinskih stvaraoca.




Vinarija Škegro bila je prva u nizu čija sam vina probao.Svrstana u dve linije; jedne u bordoškim i druge Carsus u burgundijskom tipu boce dostojno predstavljaju kameniti krš Hercegovine tačnije Ljubuškog iz koga dolaze. Vina su znalački stvorena predstavljajući kroz sorte podneblje sa kojeg su potekla. Žilavka,blatina i trnjak su taj potpis tla. Moj favorit bio je Krš orange veoma odmerena duže macerirana žilavka urađena bez tehnološko enoloških intervencija.




Po prvi put sam probao vina Luke Krajančića i ostao fasciniran. Slobodno mogu reći da je ovaj vinski skulptor stvorio prelepa vina od sorte pošip i naizanimljiviji prošek koji sam ikad pio.



Vinarija Bire kao i prethodnik sa Korčule uvek sa nekim novim sjajnim vinom, kao što je penušac  divne voćne strukture i već poznati grk i crveno vino plavac.




Aleksandar Todorović
sa novim lepim vinima iz 2019.



Vinarija Bikicki i Sfera Noir, fruškogorski pino noar čist i jasan kakav do sad nisam probao.

Tu su i divna prirodna vina Sagmeistera, Maurera i drugih, ali prokupac, iz sad već iskrčenog vinograda, Vinarije Madžić  meni je bio vodilja u crvenim autohtonim sortama.

Nisam propustio priliku da probam belo vino od sorte furmint iz 1971. godine Vinarije Jeruzalem Ormož i bilo je zaista posebno.



I tako sam kroz nijanse vina bar jedno podne odmaštao za peticu.Neka se Regionala umnoži i donese bogat plod i nadalje.



1 коментар:

Mikša је рекао...

Zahvaljujući divnom - slikovitom opisu, žao mi je što nisam probao bar neko od navedenih vina...