понедељак, 22. јун 2020.

Karlovački med


Piše i slika:  Ivan Kruljac

Aleksandra i Svetlanu Bikar upoznao sam istražujući vina Sremskih Karlovaca. Susreti sa njima otvorili su mi vrata za nove spoznaje.



I kao što obično priča bez dela nije potpuna, tako i  kada sam prvi put probao med koji pčele stvaraju, a oni uobličuju u finalni proizvod shvatio sam da bi bilo divno da sam ih mnogo ranije upoznao.

Malo je ljudi koji sa osmehom žive u svom pozivu koji je izuzetno zahtevan. Pčele su veliki radnici u pokretnoj labaratoriji, stalno u pokretu tokom sezone svih biljaka.

Najdraži mi je njihov med od suncokreta divno kristalizovan boje putera i ukusa posle koga zaboravim sve muke. Prave još četiri ili pet vrsta meda u zavisnosti od mogućnosti. Danas su pčele ugrožena vrsta i borba za njihov opstanak biće sve veći problem.



Njihov med i proizvodi od njega spadaju u prirodan pristup kao i vina što se itekako oseti. Da bi nastala rakija fermentacijom meda potrebno je i 75 dana, a za medovinu ili vino od meda i do 2,5 godine.

U njihovom stalnom kontaktu sa prirodom nastaju i prirodni likeri od voća, te sam tako nedavno pio drenjinu i divlju malinu. Medenjaci, pak, kojih ima dve vrste, kao i kolač koji Svetlana pravi su prava majstorska dela. 

Na kraju samo da im poželim da ljubav koja dolazi kroz njihovo delovanje u pčelarstvu još dugo, dugo traje.

Нема коментара: